Zakonodavstvo i politike u oblasti inkluzivnog obrazovanja

Vebinar 3 - Stručni priručnik

Naslovna strana publikacije
UNICEF Srbija/2017

Istaknuto

Svaka zemlja će se naći u drugačijoj fazi razvoja kada je reč o odgovarajućem zakonodavstvu i politikama u oblasti inkluzivnog obrazovanja, obezbeđivanju neophodne političke volje i promeni stavova.

Pored toga, veoma su raznovrsni i načini na koje su države odgovarale na potrebe dece sa smetnjama u razvoju pa će i ta raznovrsnost uticati na mere neophodne za podsticanje inkluzivnog obrazovanja.

Poslednjih godina, u mnogim razvijenim zemljama ostvaren je značajan napredak u pogledu inkluzivnog obrazovanja, uz podršku zakonodavnog okvira, razvoja usluga u zajednici i specijalizovanih podrški za nastavnike.

Međutim, situacija je drugačija u nekim regionima, kao na primer u Centralnoj i Istočnoj Evropi i Zajednici nezavisnih država u kojima se dosta ulagalo u stvaranje specijalizovanih ustanova za zbrinjavanje dece sa smetnjama u razvoju.

Očekivalo se da većina dece sa smetnjama u razvoju bude zbrinuto u tim ustanovama, te su se usluge podrške u zajednici malo ili nimalo razvijale.

Sada se ulažu napori u to da se oslobode finansijska sredstva „zaključana“ u tim ustanovama te da se stručno usavršavanje preusmeri ka inkluzivnom okruženju i uslugama u u zajednici, ali još uvek mnogo toga treba da uraditi pre nego što uspostavljanje inkluzivnog obrazovanja bude moguće

Naslovna strana publikacije
Izdavač
UNICEF
Datum objave publikacije
Jezici
srpski

Fajlovi dostupni za preuzimanje